fredag 17 februari 2012

Statistiknörd?

Ibland ifrågasätter man varför man lägger ner tid på att föra viss statistik. Det kan vara allt ifrån elförbrukningen på huset till hur mycket bensin man köper till träning till... Sedan en dag börjar man titta på det man har lagt in och får små "Aha!" som någon form av belöning och i vissa fall även "Men va f-n!!!"

I mitt fall använder jag Funbeat.se för att registrera min träning och min vikt och nedan har ni ett axplock av vad men kan få fram.

Sträcka - cykling
Fick ett ryck förra sommaren

 Sträcka - löpning
Känns som om jag blivit mer bekväm av mig och inte springer på vintern :)

Träningstid
Nja... vet inte riktigt vad jag ska dra för slutsats


Snittvikt per vecka
Uppenbarligen fungerade kostomställningen förra året... 
och uppenbarligen fick jag en liten vändning runt jul :/

Snittvikt per vecka kontra träningstid
 Är ju ingen expert, men skulle nog vilja påstå att träningstiden i sig spelar mindre roll jämfört med kosten. Om man dessutom jämför med löpmängden ovan, så verkar det ha lite samband...

Snittvikt per vecka kontra tid med löpning
Ja, kanske


Min poäng är att om man hittar en dräglig nivå och en bra metod för att föra in information (statistik) så kan det vara rätt kul i längden...

Inga kommentarer: