måndag 27 februari 2012

Igår: Vår i luften, Idag: Snö i luften

Bortsett från Biathle i Helsingborg första helgen i februari så hade jag fram tills igår inte sprungit ute sedan 6:e november utan hållit mig till att träna inomhus. Det har blivit styrketräning, simning, cirkelträning, Box, handboll, Innebandy, Fotboll och ett par pass på löpbandet i form av intervallträning.

Så, det var med viss tvekan man gav sig ut igår när solen började sin nedgång i väster och fåglarna sporadiskt vågade sig på ett kvitter.

Inte nog med att man valde "helvetesrundan" som dom första 3,5 km går mest uppför, det visade sig dessutom att vinden låg helt "rätt" så att samtidigt som det lutade uppåt så hade jag även en fin motvind... suck.

När det väl vände på toppen och började gå nedför så kändes det dock ganska bra. Det flöt på och den totala min / km tiden på klockan blev långsamt mindre och mindre och när jag väl var hemma stod den på 04:45 min / km.

Då jag lite senare på kvällen förde över information från klockan till datorn passade jag på att titta på vad senaste tillfället på denna rundan stannade på och blev lätt förvånad då detta låg 10-20 sekunder snabbare / km än i höstas.

Tydligen så har balansen mellan styrka och kondition fungerat under vintern, trots att man inte har sprungit ute och frusit. Men, om man just nu tittar ut genom fönstret så är det tillbaka på "nä fy tusan" stadiet då snöflingorna åter singlar ner.



Detaljerad information inklusive puls finns på Funbeat

Inga kommentarer: