tisdag 12 augusti 2014

Uppladdningen har börjat

Mellan handbollssäsongens slut i våras och nu har den rena träningen varit minst sagt sporadisk. Den oorganiserade har flutit på sam vanligt, dvs bygga och fixa, gå med voffsing osv men den rena träningen, den har inte varit så omfattande.

Igår, av tillfällighet en måndag ;), har dock uppladdningen inför de två planerade sakerna i höst startat:
- Helsingborg Maraton, stafett, 13:e september
- Toughest Göteborg, 18:e oktober

Uppladdningen inleddes med en dryg 10km lång runda på Fulltofta Naturcentrum. Brukar vanligtvis hålla mig till den röda slingan men denna gången avslutade jag med den efter att ha svängt in på slingor på måfå (lite som när jag springer med Robban minus det faktum att jag inte har någon koll på var jag är efter ett tag). Pulsen kändes skaplig och bortsett från 30 sekunders skorensning, 10 sekunders koll på GPS åt vilket håll jag borde springa samt 20 sekunders "gick något sönder" efter en inte allt för graciös vurpa så fick jag till teknik, flås och rytm. Det var t o m så att när jag var klar så kändes det oförskämt oplågat.



Tänkte även att jag skulle visa lite bilder på rundan jag springer mest... Ingen miljö man springer och småsover i då ett fall kan resultera i småfula skador... Filmen är från en av de mer besvärliga partierna som faktiskt var jobbigare att gå än att springa :) Lite många bilder men dom visar i stort sett hela rundan och lite av dess omgivning. Såg även nu att många bilder blivit lite suddiga... där får man för att man är lat och inte tar med riktiga kameran...jaja





















































Åskoväder som passerade mindre än 1 km ifrån slingan

























Inga kommentarer: