måndag 13 maj 2013

Det kan bli intressant

På lördag är det dags för Göteborgsvarvet på en startplats som jag vann via Göteborgs Energi. När jag var inne i höstas, sugen på att anmäla mig, så var det redan slutsålt men man kunde vara med i utlottningen av ett antal biljetter. Fyllde i min information är tänkte inte mer på det. 2015 är det 20 år sedan jag sprang det senaste (och enda) gången så det är egentligen då jag tänkt springa det igen.

28:e februari fick man så ett mail om att man vunnit en av platserna.

Träning 2013-05-13 och 180 dagar bakåt

Så, låt oss börja med det negativa:

  • Snö och is... visst, man hade kunnat köra någonstans där det hade gått att springa, men det blev liksom inte av
  • Ren löpträning: 4 timmar och 36 minuter.... de senaste 180 dagarna
  • Mina Fila Skeletoes som jag hade tänkt springa i gick sönder. Nya visade sig vara så gott som omöjligt att få tag i i Sverige/Europa.
  • Mina nya skor köptes i slutet på april. En modell som jag aldrig haft och dessutom mer "barefoot" än Skeletoes (Vivo Evo Lite M).
  • I år har jag haft tre förkylningar, varav 2 rejäla med feber... mer än vad jag haft på väldigt länge... totalt

Vivobarefoot Evo Lite M



Då tar vi det positiva:

  • Har blivit en hel del träning. Bortsett från en halvmosad tumme och strul med en armbåge (båda två via Handbollen) så har jag hållit mig skadefri.
  • Toughest 4:e maj gick som en dans
  • Killarna på Fotkultur (www.fotkultur.se) gjorde ett till synes väldigt bra jobb, dels vid första besöket då de valde ut skorna till mig och dels vid det inkluderade återbesöket med videofilmning på löpbandet då en liten korrigering gjordes på fotens rörlighet i luften.
  • 9 km terräng igår (http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=29496815), första riktiga rundan med nya skorna, kändes väldigt bra. 5:14 tempo var jag nöjd med med tanke på underlaget... och det faktum att det var jag som sprang :)
  • Lätt stel i vaderna idag, men ingenting som direkt stör.. Väldigt nöjd med det, inte minst med tanke på underlaget och nya skor. Fötterna känner jag ingenting i vilket är lite förvånande om än positivt.



1995 sprang jag Göteborgsvarvet på 1:52... på lördag vet vi hur det ser ut nu, 18 år senare... och som sagt, det är 2015 som gäller.


Inga kommentarer: