fredag 7 september 2012

Att inte vara en "Asskisser" är inte samma sak som att "being an Ass"

Har börjat följa en del på Twitter och ibland hittar man "intressanta" personligheter. En som jag slutade följa efter ett par dagar var @TrainHardGoHome vars beskrivning på sin blogg säger "Lic. Personal trainer, Cert. Kettlebellsinstructor, Cert. Zone Dietcoach and just me. I do not match the asskissing profile! Follow or Unfollow."

Folk ska få tycka vad dom vill och även ha rätt att kommentera andras åsikter men någon form av nivå över sandlådan kan man ju ändån hålla. I början, som sagt inte många dagar sedan, så höll hans inlägg en bra nivå med intressant information och bra läsning som länkades, sedan flippade det.

Igår så hade han ett långt inlägg där han kritiserade ett inlägg på http://traningslara.se/ med inledningen:
"När jag läser inlägg på träningslära en självgod blogg av några självutnämnda experter blir jag så less att jag vill spy!".

När han sedan fick lite "mothugg" på Twitter så besvarades dessa med inlägg som:
"förstår att du/ni inte "läst" och förstått, men det visste jag redan. Så kom med något annat eller skriv inte!"
"de är det bättre du skriver sanningar än eget tycke. Pucko!"
"Somliga asskissers tål inte kritiken!"

Paolo Roberto har även han fått sig en rejäl känga vilket han säkerligen tar med ett stort leende.

Hur man framstår på nätet, framför allt när man marknadsför sig i samband med sitt yrke, är inte direkt oväsentligt. Att framstå som trångsynt, respektlös, otrevlig och omogen samtidigt som man framhåller sina utbildningar och cert känns som ett recept på en utebliven framgång. Huruvida han är duktig på det han gör som PT har jag ingen åsikt om, men efter att ha läst hans inlägg skulle jag aldrig anlita honom pga det som verkar vara hans personlighet eller rättare sagt, hur han framställer sig själv.

Följer inte honom längre på Twitter då hans inlägg liksom vissa andras på ex vis Funbeat inte bidrar med ett dugg men kommer säkert då och då kolla hans "Tweets" för att bli förundrad över människans natur.

PS! Länkar ej till hans Twitter eller blogg då folk som vill inte har problem att hitta dom via Google.

Inga kommentarer: