torsdag 23 augusti 2012

Vem sätter målet?

"Mitt mål med tävlingen är inte att vinna....bli en bra PT i slutändan men det största målet är att kunna ta fram mina gamla bilder på mig när jag vägde 89 kilo och ta fram när jag e sjukt vältränad och tänka, FY FAN vad grym jag är." (ref: http://fitforreal.bloggo.nu/Bra-fraga/)

Detta är en en del av ett inlägg från en blogg (http://fitforreal.bloggo.nu/) där Marlene, Sara, Matilda och Isabell kommer dokumentera resan som dem med hjälp av Karin Alm har startat. Just detta inlägget beskriver så djävla bra pudelns kärna vad gäller träning och personligt välmående.


”Det här är sjukt beteende, jag tar bort dig från facebook för din träningsnarkomani äcklar mig.” (ref: http://fitforreal.bloggo.nu/Du-ar-domd/).

Hur kommer det sig att det är legitimt att häckla folk som satt ett mål som innefattar en väldig massa träning och fokus på kost. Hur många av oss har sett "Fan va du är fet, jag tar bort dig från Facebook för jag mår illa varje gång din profilbild kommer upp"?  Troligtvis inte många....

Huvudsaker än väl i slutänden att DU mår bra och att DU inte tar skada av det då gör. Det extrema eller olämpliga finns på alla sätt och om folk inte fattat det så innebär inte ytan att du är ok (ex vis smala, "hälsosamma" personer kan ha farlig inre fettmängd runt organ osv).

Jag inser att jag inte har tid, ork, energi, motivation att någonsin plocka fram några magrutor. Solar jag blir jag röd, inte brun, och hur coolt är det... men å andra sidan, varför skull ejag bry mig då jag inte är intresserad av att "flexa" på stranden utan hellre har 10 kg för mycket på vågen och klarar en halvmara i acceptabelt tempo än "Beach 2013" och håller på att dö efter 2 km.

Sätt ett mål som DU, och ingen annan, känner är "Målet" med stort M, jobba mot det, och om någon har problem med det så kan det ifrågasättas om han/hon verkligen är nöjd med sitt eget liv och om han/hon verkligen är värd din energi och din tid och framför allt, SLUTA BY ER OM VAD ALLA ANDRA TYCKER OCH TÄNKER!!!

I slutändan är det dom som ni verkligen bryr er om och dom som verkligen bryr sig om er som räknas, och framför allt, vad ni själv tycker om er själva.


"I have no regrets. I wouldn't have lived my life the way I did if I was going to worry about what people were going to say."
Ingrid Bergman 

Inga kommentarer: