söndag 2 september 2012

FÖRBANNAD, TRÖTT och UPPGIVEN


"Glucosanol är en medicinteknisk produkt för generell viktkontroll och för förebyggande och behandlande av fetma hos vuxna. Glucosanol är mest effektiv i kombination medväl sammasatt kost och motion.

Glucosanol innehåller ett standardextrakt, PhaseLite, som minskar upptaget av kolhydrater. PhaseLite utvinns ur kidneybönor. Glucosanol reducerar aktiviteten från enzymet amylas i magsäcken och förhindrar därigenom nedbrytningen av kolhydrater."

Jag "köper" att TV-shop lever på diverse produkter. Jag "köper" att det finns en massa företag på internet som marknadsför "mirakelprodukter". Det är sällan jag blir mållös eller upprörd när jag ser reklam på TV utan blir för det mesta road hur korkat det är.

Men när jag ser en reklam om hur folk som äter en "kolhydratrik" kost kan lösa detta genom att ta ett (eller faktiskt 3) piller och dessa piller dessutom säljs och marknadsförs genom Apoteket... då blir jag FÖRBANNAD, TRÖTT och UPPGIVEN.

Med risk för att sticka ut hakan för mycket, är folk så korkade att dom behöver ett piller som hämmar x % av upptaget av kolhydrater istället för att ge fan i att äta så mycket kolhydrater om det nu är det dom vill??? På samma sätt som alla pulverdieter så är detta ett spel för galleriet snarare än en lösning.

"There are no shortcuts... it's just a matter of taking on the hard work now, or later"

1 kommentar:

Lina sa...

Jag kan hålla med dig och det värsta är reklamen på tv för pillerna. Tjejen ställer fram en tallrik pasta med tomatsås, typ bara kolhydrater. Varför inte lära sig lite mer om hur man äter istället?